18 Ocak 2010

7. Hafta ve Demir ailesiyle bir akşam yemeği :)

2 hafta önce Osmangazi üniversitesi spor Salonundan arkadaşım Gülten Hükmen'in eşi Jinekolog Dr. Kemal Hükmen'e 2 defa kan testi yaptırdım. İkisi de pozitif çıktı ama değerlerin düşüklüğü nedeniyle dış gebelik riskimin olduğunu söyleyerek yüreğimi ağzıma getirdi Kemal bey.

Geçen gün Bursa Acıbadem Hastanesine gittik. Cemile Alçay'dan randevu almıştık. çok tatlı bir doktor kendisi. Kan ve idrar testinden sonra gayet sağlıklı değerlerde ve doğru konumlanmış bir gebeliğim olduğu haberini aldık ve içimiz rahat etti.

Şunu öğrendim ki gebelik ortalama 40 haftalık bir süreçmiş. 38 ve 42 haftalar arasındaki doğumlar "miyadında doğum" olarak nitelendirilirmiş. 22. haftadan önceki doğumlara "düşük", 22'den sonrakilere de "erken doğum" yani "prematüre doğum" denirmiş.
40 haftanın başlangıcı da hamile kalmadan önceki en son regl döneminin ilk günü kabul ediliyor.

Benim daha çok uzun bir youlm var.

Bu gün çok sevdiğim bir aileye yemeğe konuk olduk Evren'le. Hakan Demir benim üniversitede sanat tarihi bölümündeki danışman hocamdı. Eşi Gonca Demir de güzel Sanatlar Grafik bölümünde profesör oldu bu sene. Bir de ilk okula yeni başlayan oğulları Yağız var.

Ben daha öğrenciyken Gonca Hocamın hamilelik sürecini ve Yağız'ın bebekliğini hatırlıyorum. O zamanlar benim ilgi alanım olmadığı için hiç bu konuları konuşmamıştım Gonca Hocamla. Artık bol bol soru soracağım kendisine :)

O geceden bir kaç güzel kare var elimde...


Yağız yazılı ve imzalı olarak söz verdi:
Asla sigara içmeyecekmiş :) O anı ölümsüzleştirdik..




O akşam yediğim enfes somon balığını asla unutmayacağım! Gonca hocam müthiş bir aşçı :)

Hiç yorum yok: